Aktualności
Poprzedni Następny
Powrót

PO CO NAM PUBLICZNOŚĆ? … czyli dwa dni z koncepcją rozwoju publiczności (audience development)..

 … czyli dwa dni z koncepcją rozwoju publiczności (audience development)

Dla kogo?
Przedstawicieli organizacji pozarządowych i instytucji kultury, przedsiębiorców kreatywnych, managerów, animatorów oraz organizatorów wydarzeń artystycznych.
Zarówno dla tych, którzy jeszcze nie słyszeli o audience development, jak i dla tych, którzy już znają tę koncepcję i biorą/brali udział w projekcie “Sztuka dla widza”.

Jak?
Nieformalnie. Intensywnie. I bardzo praktycznie.
Poprzez skonfrontowanie brytyjskich metod pracy w obszarze rozwoju publiczności z polskimi realiami i doświadczeniami.

Gdzie?
Teatr Konsekwentny Ząbkowska27/31, Warszawa
 

REJESTRACJA NA WARSZTATY

Jaki plan?

6 grudnia 2012

9.30 – 11.00
WPROWADZENIE DO KONCEPCJI BUDOWANIA PUBLICZNOŚCI
Paul Bogen dla Fundacji Impact

(ten blok jest przeznaczony dla osób, które nie uczestniczyły w projekcie “Sztuka dla widza”)

11.15 – 12.15
60 MINUT Z PRAKTYKĄ BUDOWANIA PUBLICZNOŚCI: „MIGAWKI”
– 8 praktyków x 7 minut

 

 

Rachel Van Riel, Opening the Book, Walia
Agnieszka Wojciechowska, Warsztaty Kultury, Lublin: Ambasador-wolontariusz i partnerstwa wewnątrzsektorowe

Georgia Nicolau, Baixo Centro, Sao Paulo

Karolina Pluta, Towarzystwo Inicjatyw Twórczych ę: Słowo o Latających animatorach kultury i latających socjologach czyli jak przekazywać narzędzia

Maciej Augustyniak, Polska Bez Barier

Tomasz Rondio i Arkadiusz Rogoziński („Programista” i „Teatrolog”): Czy moża stworzyć system box office dla polskich organizacji?
Paul Bogen: Everything you always wanted to know about audience development but was afraid to ask

Sztuka dla Widza: Fundacja Impact


12.15 – 12.30
PRZERWA NA KAWĘ

12.30 – 14.00 PRAKTYKA BUDOWANIA PUBLICZNOŚCI: ROZWINIĘCIE
– praca w grupach: 3 x 30 minut

Praktycy przedstawiający projekty/działania/ciekawe rozwiązania w części „60 minut” rozejdą się na wcześniej upatrzone i oznaczone pozycje, gdzie będzie można dopytać ich o wszystkie szczegóły.
Nie trzeba wybierać dziś. Przyjdź, posłuchaj, a potem zdecyduj o których trzech przypadkach chcesz dowiedzieć się więcej.

14.00 – 15.00
PRZERWA NA JEDZENIE

15.00 – 16.30
PYTANIE O GRANICE: Co w praktyce oznacza organizacja zorientowana na publiczność?
Rozmowa z udziałem zaproszonych gości.

Czy jest możliwe zaangażowanie publiczności w proces decyzyjny organizacji bez jednoczesnej utraty jakości i wizji programowej? Jak wiele władzy i w jakich obszarach można oddać widzowi, uczestnikowi, odbiorcy?
Na te i inne pytania postaramy się odpowiedź podczas wspólnej rozmowy z przedstawicielami organizacji, którzy odpowiadali za proces angażowania publiczności w kształtowanie programów a nawet budżetów!

Swoimi doświadczeniami z pracą z publicznością podzielą się z nami:
Joanna Strzelecka - dyrektorka Domu Kultury Śródmieście (pierwszej w Polsce instytucji, która wprowadziła budżet partycypacyjny)
Marta Olejnik - działaczka i socjolożka związana z Fundacją Pole Dialogu (oraganizacją, która prowadziła proces w Domu Kultury Śródmieście)
Karolina Pluta - koordynatorka sieci "Latających Animatorów Kultury" oraz "Przetwórni Czasu Wolnego" z Towarzystwa Inicjatyw Twórczych ę


7 grudnia 2012
DZIEŃ WARSZTATOWY

Pierwsza sesja: 10.00 – 13.00
Przerwa obiadowa: 13.00 – 14.00
Druga sesja: 14.00 – 17.00

Dwie sesje warsztatowe – każda trwająca 3h; każdy z uczestników możne wziąć udział w dwóch różnych warsztatach:

- Strategia marketingowa a rozwój widowni (warsztat w języku angielskim)
Audience development to proces i filozofia. Filozofia wymagająca od organizacji umiejscowienia publiczności w centrum swoich działań.
Koncepcja audience development definiowana jako proces wykorzystuje wiele narzędzi marketingowych takich jak badania, komunikacja, CRM (customer relationship management).
O tym jak stworzyć strategię marketingową organizacji zorientowanej na publiczność opowie Paul Bogen, brytyjski ekspert współpracujący z Fundacją Impact przy realizacji projektu „Sztuka dla widza”.

- Widz/ Odbiorca z niepełnosprawnością
Blisko 15% Polaków to osoby z niepełnosprawnością. To ponad 5 milionów potencjalnych odbiorców oferty kulturalnej. To czy z niej skorzystają zależy w dużej mierze od organizatorów wydarzeń, instytucji i organizacji kultury. Jak się otwierać na tą szczególną grupę odbiorców? Jak programować wydarzenia, opracowywać komunikaty, dostosować przestrzeń nie tylko fizyczną, internetową, ale i mentalną? Jak świadomie i bez lęku obsługiwać widza z niepełnosprawnością? W jaki sposób informować o naszej otwartości?
Dynamicznie, niestandardowo, poprzez doświadczanie i oswajanie niepełnosprawności pokaże Maciej Augustyniak, Fundacja Polska Bez Barier oraz Agata Etmanowicz, Fundacja Impact.

- Biblioteka jak otwarta książka (warsztat w języku angielskim)
Dzięki warsztatom Rachel Van Riel z Opening the Book dowiemy się, jak budować program w oparciu o wyniki badań, jak skutecznie i atrakcyjnie promować literaturę, a także jakie meble powinny być w bibliotekach, by zachęcać do sięgania po książki. A przede wszystkim usłyszymy, że czytelnictwo jest procesem kreatywnym!

Warsztat przeznaczony przede wszystkim dla pracowników bibliotek, ale może być też ciekawą wskazówką dla innych organizacji.


- Można badać animując
Włączać widownię i odbiorców, ale jak? Pytać i angażować, ale w jaki sposób? O tym jak w działalność kulturową i animacyjną wkomponować elementy prostych metod badawczych (do wykorzystania przez socjologów i nie tylko) opowie Marta Olejnik z Fundacji Pole Dialogu – działaczka i socjolożka.


Konferencja i warsztaty realizowane w ramach:
Re:wizje Sztuki 6 przez Fundację Impact

Partnerem wydarzenia jest British Council
dzięki finansowaniu
m.st. Warszawa

To długofalowy, dynamiczny i całościowo zintegrowany proces stawiający WIDZA w centrum codziennych działań całej organizacji. Ważna jest zarówno dbałość o dotychczasową publiczność, jak i świadome docieranie do nowej. >>>